Відповідно до затверджених рекомендацій, для першокласників табелі будуть
замінені на свідоцтва досягнень.
Міністерство освіти і науки України затвердило нові методичні рекомендації
щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1-х класів.
Формувальне оцінювання досягнень учня
За рекомендаціями МОН, формувальне оцінювання на етапі першого класу має
включати такі основні компоненти:
1)доброзичливе ставлення до учня як до особистості
2) позитивне ставлення до зусиль учня, спрямованих на розв'язання задачі
(навіть якщо ці зусилля не дали позитивного результату).
Щоб виховувати впевнених у собі дітей, вчителю необхідно:
– створювати для учнів ситуацію успіху;
– акцентувати увагу на сильних сторонах дитини, а не на її помилках;
– відзначати будь-які успіхи учня;
– адаптувати освітній процес до здатностей дитини;
– стимулювати інтерес до навчання;
– вчасно виявляти проблеми та запобігати їхньому накопиченню;
– запобігати виникненню страху перед помилками.
Окрім цього, МОН рекомендує заохочувати дітей до самооцінювальної
діяльності. Такий підхід можна імплементувати шляхом використання на уроках
різноманітних роздаткових матеріалів, які у цікавий спосіб допоможуть дітям
оцінювати власний прогрес у навчанні.
Загалом, формувальне оцінювання – це оцінювання, яке
спрямовується на виховання в дітей мотивації до навчання та слугує
рекомендацією до дій, а не педагогічним вироком. Зміни до підходу в
оцінюванні є актуальними для школярів різного віку, однак для 1-х класів
воно набуває особливого значення. Річ у тім, що молодші школярі мають
характерну особливість сприймати негативну оцінку в зошиті як негативне
оцінювання своєї особистості загалом. Це, у свою чергу, може вплинути на
формування заниженої самооцінки у дитини.
Свідоцтво досягнень
Згідно з рекомендаціями, облік результатів підсумкового оцінювання буде
фіксуватися у свідоцтвах досягнень. Запропонований зразок свідоцтва
складається з 2-х частин:
1) Характеристика особистих досягнень дитини.
Заповнюється в жовтні (як проміжний звіт) та травні (як підсумковий звіт)
для фіксування навчального поступу.
Оцінюється: активність дитини, самостійність на уроці, співпраця з іншими
учнями.
2) Оцінювання предметних компетентностей
Заповнюється лише у травні.
Для оцінювання учнів пропонується 4-рівнева система:
·
має значні
успіхи;
·
демонструє
помітний прогрес;
·
досягає
результату з допомогою вчителя;
·
ще потребує
уваги і допомоги у вивченні того чи іншого предмета.
Вимог щодо графічних знаків при заповненні свідоцтва досягнень немає.
Комментариев нет:
Отправить комментарий