Ранкова
зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один
проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після
чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами,
які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього
вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток
академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч
закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб
представити навчальні завдання дня.
Ранкова
зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в
повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та
відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті
дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну
атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
Чотири основні компоненти ранкової зустрічі:
1) Вітання. Учні
разом із вчителем (асистентом учителя, якщо він є) розміщуються в колі. Усі
діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи.
Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби
та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для
наступного елементу зустрічі.
2) Групове заняття. Розпочинається
після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття
єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких
заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за
суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі
групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в
цей час вивчається в класі.
3) Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями
та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу
дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички,
які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може
поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію,
відповідає на запитання та коментарі товаришів.
4) Щоденні новини. Це
коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному
стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися
цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх
днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють
розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити
різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт,
створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або
діяльність у центрах активності.
Такі
заняття дають дітям змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи
соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток кожного учня. Повторення
позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає
результати як у спільноті класу, так і поза його межами.
ТЕМА: ДОПОМОЖИ ВРЯТУВАТИ ЛІС
Мета. Створення
спільноти в класі, розвиток навичок спілкування, соціальних
навичок: дати дітям відчуття приналежності, вчити піклуватися один про
одного, розвивати довіру поміж дітьми, розвивати уміння говорити і слухати один
одного, при розмові звертатися на ім’я створювати позитивний настрій в класі.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
1. Запрошення на ранкову
зустріч
Діти і вчитель встають у коло.
2.Вітання – перший компонент ранкової
зустрічі
Діти разом промовляють
вірш – вітання, виконують відповідні рухи.
Доброго ранку, ліси і
поля,
Доброго ранку, Вкраїно
моя!
Доброго ранку, рідна школо,
Доброго ранку, земле
моя!
Доброго ранку! Всім миру
й тепла!
Привітання один з
одним.
Діти вітаються по колу,
звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
–
Доброго ранку,Катруся. Мені дуже приємно тебе бачити.
–
Доброго ранку, Іванко. Я рада, що ти прийшов.
Вчитель: Я також рада бачити всіх вас.
3.Обговорення правил ранкової зустрічі.
Нашим привітанням ми
створили спокійний, гарний настрій, адже якусь важливу справу краще починати з
гарним настроєм. А тепер згадаємо правила наших ранкових зустрічей , а
допоможуть нам в цьому малюнки – схеми:
-уважно слухати один
одного;
-піднімати руку, якщо
хочеш щось сказати;
-говорити голосно і
чітко.
5.Щоденні новини.
-А зараз прийшов час
щоденних новин. Сьогодні з прогнозом погоди нас познайомить Сергій.
-Зараз пора року – осінь. Третій місяць осені –
листопад.
-Сьогодні середа – третій день тижня.
-На вулиці холодно, похмуро, йде дощ, вітер слабкий.
4. Обмін інформацією
Діти, сьогодні вранці,
коли я прийшла до школи, я знайшла лист від
Лісовичка. Давайте я вам його прочитаю.
«Вітаю вас мої маленькі
друзі! Я дуже люблю коли ви приходите до мене у гості, але на жаль, в моєму
лісі сталася біда: хтось потоптав гриби, поламав гілки дерев, налякав птахів і
лісових звірят. І цим дуже нашкодив природі –рослини, тварини і птахи можуть
зникнути назавжди. І все це тому, що деякі діти, а може дорослі не знають
правила поведінки в лісі і тому я хочу дізнатись, а ви знаєте як треба
поводитись у лісі?»
Діти, давайте згадаємо
правила поведінки в лісі, а допоможуть нам в цьому знаки – малюнки.
-Не можна ламати гілочки
на деревах.
-Не топтати гриби.
-Не руйнувати пташині
гнізда.
-Не розпалювати вогнища.
-Не руйнувати мурашники.
-Не зривати квіти.
-Не розкидати сміття.
Молодці діти.
Гра «Можна – не можна».
Я буду називати правило,
а ви, якщо це можна робити в лісі, піднімаєте зелену стрічку, якщо не можна –
червону.
§ Милуватися красою
природи.
§ Ламати гілки дерев.
§ Підгодовувати птахів.
§ Розпалювати вогонь.
§ Берегти рослини.
§ Рвати квіти.
§ Розоряти гнізда птахів.
§ Прибирати місця
відпочинку від сміття.
А тепер подумайте і
скажіть, що можна зробити для того, щоб пташки і тварини повернулися до
лісу. (прибирати сміття, підгодовувати птахів)
Як чудово, що ви знаєте
правила поведінки і лісі.
6.Підсумок зустрічі .Учитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам
сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
ТЕМА: Я ТА ІНШІ
Мета: формувати вміння говорити щиро компліменти,
викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів,
виховувати ціннісне ставлення до природи.
ХІД
РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
(Діти сідають на подушечках на килимку.)
(Діти сідають на подушечках на килимку.)
І. Привітання
один з одним.
- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
2.Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)
(Учні говорять компліменти одне одному.)
3. Основна частина
А зараз прийшов час
щоденних новин. Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить Оксана.
Учитель. Чому грудень має таку назву? (Відповіді учнів.)
Учитель. Чому грудень має таку назву? (Відповіді учнів.)
- Як називали цей місяць наші пращури?
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)
- Складіть речення про погоду сьогодні.
4.Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)
5.Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)
- Складіть речення про погоду сьогодні.
4.Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)
5.Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
6.Відгадування загадок
● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)
● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)
● Білий, як сніг, надутий, як міх, лопатами ходить, а рогом їсть. (Гуска, качка, лебідь.)
● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)
● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)
● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)
● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)
● Уночі гуляє, а вдень спочиває,
● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)
● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)
● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)
● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)
● Уночі гуляє, а вдень спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)
● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)
Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.
6.Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)
Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?
(Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку.)
перелітні,
зимуючі,
домашні,
птахи, які не вміють літати.
● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)
Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.
6.Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)
Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?
(Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку.)
перелітні,
зимуючі,
домашні,
птахи, які не вміють літати.
7.Гра «Загадкова скринька»
Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.
- Скриньку не можна відкривати.
- Її можна трусити.
- Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.
- Скриньку не можна відкривати.
- Її можна трусити.
- Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
8. Підсумок зустрічі
ТЕМА: ЗИМА В ЛІСІ
Мета. Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, повторити назви
зимових місяців, узагальнити уявлення про зимуючих птахів та диких тварин;
розвивати увагу, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов
до живої природи, дбайливе ставлення до тварин і птахів, бажання допомагати їм.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
І. Запрошення на ранкову зустріч
Грає музика, яка повідомляє
дітям, що вже:
Треба дружно
привітатись: «Добрий день!».
Дружно, голосно сказати: «Добрий день!».
Вліво, вправо поверніться: «Добрий день!».
Усім друзям посміхніться: «Добрий день!».
2. Вітання один з одним.
- Діти по колу передають квіточку добра та вітаються..
3. Обговорення правил
ранкової зустрічі
Вчитель: Нашими привітаннями і побажаннями ми створили спокійний та
гарний настрій. А тепер скажіть, будь ласка, що допоможе нам зберегти і надалі
наш гарний настрій? (Правила спілкування).
Звичайно! А хто їх складав? (Ми).
Давайте пригадаємо їх, а допоможуть нам малюнки – підказки.
Правила спілкування нашого класу:
- Говорити голосно й чітко.
- Уважно слухати один одного і дивитися на того, хто говорить.
- Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
- Підтримувати друзів посмішками та оплесками.
4. Щоденні новини
Вчитель: відгадайте
загадку:
Кружляє ніжний білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть?.. (Зима)
Вчитель: - Отже, яка зараз
пора року?
- А скільки місяців має зима?
- Назвіть їх.
- Зараз який місяць? (Число)
- А який сьогодні день тижня?
- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?
- Скільки днів ми працюємо? Відпочиваємо?
- Яка сьогодні погода?
- Отже, зараз зима, сьогодні _______________, ____ лютого,
погода _________________. Нас чекає загадкова подорож у зимовий ліс.
5. Обмін інформацією
- Ми вже з’ясували, що зараз зима.
- А як люди одягаються взимку?
- В які ігри можна гратися взимку?
- На чому можна кататися взимку?
- Вам подобається зима?
Вчитель: Отже, сідайте зручненько, розслабтеся, закрийте оченята і уявіть, що ми
мандруємо до лісу чарівною стежиною. Тиша навкруги. Лише вітер посвистує.
Дерева стоять в снігу, ніби одягли шапки. Ось десь тріснула гілочка. Де-не-де
чути пташині голоси. Раптом зарипів сніжок. На ньому з’явилися чиїсь сліди. І
знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються від вітру.
Вчитель: Ось ми і в чарівному зимовому лісі. А тепер відкрийте оченята.
- Ви знаєте, що у лісі росте багато… Чого? (Дерев).
- А які дерева взимку? Чому?
- Які дерева залишаються зеленими цілий рік? (Ялинка, сосна, туя, смерека).
- Хто у лісі живе?
- Які птахи залишаються в нас зимувати? (Горобець, сорока, ворона,
дятел, синиця).
-А як називають птахів, які в нас залишаються зимувати, одним словом?
(Зимуючі).
- Як люди допомагають птахам вижити взимку? (Годівнички).
- Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).
- Які тварини впадають в сплячку? (Ведмідь, їжак).
- Хто міняє на зиму хутро? (Заєць).
- А якби їжачку запропонували помінятися шубкою із зайчиком, він
погодився б? Чому?
Вчитель: Я вам пропоную трішки порозважатись та пограти в
гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в
долоньки і кажемо «Так», а, якщо не буває – хитаємо
голівкою і кажемо «Ні».
- Вовк по лісі ходить. (Так).
- Сонце світить уночі. (Ні).
- Ведмідь в барлозі взимку спить. (Так).
- Білочка гризе горішки. (Так).
- Квіти на снігу ростуть. (Ні).
- Білка їсть смачну ковбаску. (Ні).
- Вовк на гілку прилетів. (Ні).
- Хлопчик поїхав на лижах збирати ягоди. (Ні).
- Наші діти молодці? (Так).
Вчитель: Молодці, діти, ви були уважні, але щось ми забарилися з вами у лісі. Час
нам повертатися до школи
6. Підсумок ранкової
зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були
молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
ТЕМА: ЖИВЕМО,
РАДІЮЧИ
Мета: учити порівнювати різні настрої на
основі індивідуальних особливостей взаємовідносин першокласників; сприяти
емоційному розвантаженню, комфортності учнів ; розвивати уміння створювати та
підтримувати гарний і веселий настрій. Виховувати почуття гармонії з
навколишнім світом.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
1. Привітання
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і
приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з
одним подарунками.
Діти:
Я хочу подарувати тобі щастя!
Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!
2. Щоденні новини
Молодці, дітки, скажіть, яка зараз триває пора року?
Назвіть основні ознаки осені?(Сонечко менше гріє, ніж
улітку, від того стало прохолодніше і небо частіше вкривається сірими хмарами;
якщо іде дощ він уже не такий теплий, як улітку; починає жовтіти листячко на
деревах; дозрівають плоди, на городах люди збирають урожай; птахи готуються
відлітати в теплі краї, люди одягаються тепліше)
Як називається місяць?
Яким за порядком є місяць вересень у цій порі?
- Яку назву має сьогоднішній день?
- Який день був учора?
Як називається день завтрашній
3. Вправа «Мій настрій»
- Зараз за допомогою стрічок різного кольору ми
визначимо, який настрій у наших першокласників. Оберіть стрічечку з
відповідним кольором вашого настрою і обґрунтуйте свій вибір. (Діти
вибирають стрічки і пояснюють свій вибір)
4. Підсумок
Молодці, дітки, майже в усіх хороший настрій сьогодні.
Я зичу вам якомога частіше перебувати в гарному настрої та ділитися ним з
іншими людьми.
ТЕМА У
КОЛІ ДОБРИХ ДРУЗІВ
Мета: встановлювати
настрій дітей для сумлінного навчання; навчати самостійно мислити, ефективно
спілкуватися, отримувати задоволення від навчання; формувати вміння знаходити
спільну мову з іншими, товаришувати; виховувати повагу один до одного.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУТСРІЧІ
1. Вітання
Вчитель: Любі діти! Я
пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане
«колом добрих друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і
називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо
цей день з такого привітання.
(Учні вітають один одного по колу, називаючи імена
тих, до кого звертаються)
2. Щоденні новини
Визначення дати:
- число
місяця:
- Відгадайте віршовані задачі, додайте першу відповідь
до другої і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.
Загадка 1.
На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду.
Троє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей.
(7+3=10)
Загадка 2.
Дві машини мав Петро,
П’ять приніс йому
Дмитро,
Діти разом стали грати
І машинки рахувати.
Підкажіть, будь ласка, їм
Скільки всіх машинок?
(2+5=7)
- До десяти додати сім дорівнює 17. Сьогодні – 17
число.
- Назвіть число, яке передує числу 17 (16).)
-Назвіть наступне після 17 число (18).
- назва місяця:
- Яка зараз пора року? (Осінь.)
- Назвіть осінні місяці (Вересень, жовтень,
листопад).
- Чому місяць листопад має таку назву?
3. «Гілка загадок»
Вчитель: Осінь така мила!
Осінь – щедра! Коли я вранці йшла на роботу, подув холодний осінній вітерець, і
мені під ноги впала гілочка з дерева. Впізнайте, з якого дерева ці листочки?
(Дубові).
Відгадайте загадки від дубочка (загадки прикріплені на
зворотньому боці листочків).
Загадки:
У сірій шубці зимовій,
А влітку у рудій.
(Білка)
Хто в зиму холодну
Ходить злий і голодний?
(Вовк)
4. Особа дня:
- Сьогодні незвичайний день. Сьогодні день народження
Кирила Гребенюка.
а) колективне
привітання;
б) «кошик побажань»;
в) виконання пісні «День
народження».
5. Ігровий тренінг «Я
обираю настрій …».
Вчитель:- А тепер, я пропоную прислухатись до власних
почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли
б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).
6. Підсумок зустрічі:
- А зараз з хорошим настроєм ми розпочнемо урок.
ТЕМА: ДОПОМОЖИ ВРЯТУВАТИ
ЛІС
Мета. Створення спільноти в класі, розвиток
навичок спілкування, соціальних навичок: дати дітям відчуття
приналежності, вчити піклуватися один про одного, розвивати довіру поміж
дітьми, розвивати уміння говорити і слухати один одного, при розмові звертатися
на ім’я створювати позитивний настрій в класі.
хід РАНКОВОЇ
ЗУСТРІЧІ
1.
Запрошення на ранкову зустріч
Діти і вчитель встають у коло.
2.Вітання – перший
компонент ранкової зустрічі
Діти
разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідна школо,
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
Привітання один з одним.
Діти
вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
–
Доброго ранку,Катруся. Мені дуже
приємно тебе бачити.
–
Доброго ранку, Іванко. Я рада, що
ти прийшов.
Вчитель: Я
також рада бачити всіх вас.
3.Обговорення
правил ранкової зустрічі.
Нашим привітанням ми створили
спокійний, гарний настрій, адже якусь важливу справу краще починати з гарним
настроєм. А тепер згадаємо правила наших ранкових зустрічей , а допоможуть нам
в цьому малюнки – схеми:
-уважно слухати один одного;
-піднімати руку, якщо хочеш щось сказати;
-говорити голосно і чітко.
5.Щоденні
новини.
-А зараз прийшов час щоденних новин. Сьогодні з
прогнозом погоди нас познайомить Сергій.
-Зараз пора
року – осінь. Третій місяць осені – листопад.
-Сьогодні середа – третій день тижня.
-На вулиці
холодно, похмуро, йде дощ, вітер слабкий.
4. Обмін інформацією
Діти, сьогодні вранці, коли я
прийшла до школи, я знайшла
лист від Лісовичка. Давайте я вам його прочитаю.
«Вітаю вас мої маленькі друзі! Я
дуже люблю коли ви приходите до мене у гості, але на жаль, в моєму лісі сталася
біда: хтось потоптав гриби, поламав гілки дерев, налякав птахів і лісових
звірят. І цим дуже нашкодив природі –рослини, тварини і птахи можуть зникнути
назавжди. І все це тому, що деякі діти, а може дорослі не знають правила
поведінки в лісі і тому я хочу дізнатись, а ви знаєте як треба поводитись у
лісі?»
Діти, давайте згадаємо правила
поведінки в лісі, а допоможуть нам в цьому знаки – малюнки.
-Не можна ламати гілочки на деревах.
-Не топтати гриби.
-Не руйнувати пташині гнізда.
-Не розпалювати вогнища.
-Не руйнувати мурашники.
-Не зривати квіти.
-Не розкидати сміття.
Молодці діти.
Гра «Можна – не можна».
Я буду називати правило, а ви, якщо
це можна робити в лісі, піднімаєте зелену стрічку, якщо не можна – червону.
§ Милуватися красою природи.
§ Ламати гілки дерев.
§ Підгодовувати птахів.
§ Розпалювати вогонь.
§ Берегти рослини.
§ Рвати квіти.
§ Розоряти гнізда птахів.
§ Прибирати місця відпочинку від
сміття.
А тепер подумайте і скажіть, що
можна зробити для того, щоб пташки і тварини повернулися до лісу. (прибирати
сміття, підгодовувати птахів)
Як чудово, що ви знаєте правила
поведінки і лісі.
6.Підсумок зустрічі .Учитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого
дня і гарного настрою.
ТЕМА: Я ТА
ІНШІ
Мета: формувати вміння говорити щиро компліменти,
викликати бажання дізнаватися нову інформацію про
птахів, виховувати ціннісне ставлення до природи.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
(Діти сідають на подушечках на килимку.)
(Діти сідають на подушечках на килимку.)
І. Привітання один з одним.
- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
2.Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)
(Учні говорять компліменти одне одному.)
3. Основна частина
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить Оксана.
Учитель. Чому грудень має таку назву? (Відповіді учнів.)
Учитель. Чому грудень має таку назву? (Відповіді учнів.)
- Як називали цей місяць наші пращури?
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)
- Складіть речення про погоду сьогодні.
4.Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)
5.Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)
- Складіть речення про погоду сьогодні.
4.Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)
5.Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
6.Відгадування загадок
● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)
● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)
● Білий, як сніг, надутий, як міх, лопатами ходить, а
рогом їсть. (Гуска, качка, лебідь.)
● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)
● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)
● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)
● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)
● Уночі гуляє, а вдень спочиває,
● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)
● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)
● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)
● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)
● Уночі гуляє, а вдень спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)
● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)
Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.
6.Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)
Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?
(Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку.)
перелітні,
зимуючі,
домашні,
птахи, які не вміють літати.
● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)
Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.
6.Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)
Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?
(Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку.)
перелітні,
зимуючі,
домашні,
птахи, які не вміють літати.
7.Гра «Загадкова скринька»
Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.
- Скриньку не можна відкривати.
- Її можна трусити.
- Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.
- Скриньку не можна відкривати.
- Її можна трусити.
- Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
8. Підсумок зустрічі
ТЕМА: ЗИМА В ЛІСІ
Мета.
Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, повторити назви зимових
місяців, узагальнити уявлення про зимуючих птахів та диких тварин; розвивати
увагу, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до живої
природи, дбайливе ставлення до тварин і птахів, бажання допомагати їм.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
І.
Запрошення на ранкову зустріч
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже:
Треба дружно привітатись: «Добрий
день!».
Дружно, голосно сказати: «Добрий день!».
Вліво, вправо
поверніться: «Добрий день!».
Усім друзям
посміхніться: «Добрий день!».
2. Вітання один з одним.
- Діти по колу передають квіточку добра та вітаються..
3. Обговорення правил ранкової зустрічі
Вчитель: Нашими
привітаннями і побажаннями ми створили спокійний та гарний настрій. А тепер
скажіть, будь ласка, що допоможе нам зберегти і надалі наш гарний настрій?
(Правила спілкування).
Звичайно! А хто їх складав? (Ми).
Давайте пригадаємо їх, а допоможуть нам малюнки –
підказки.
Правила спілкування нашого класу:
- Говорити
голосно й чітко.
- Уважно слухати один одного і дивитися на того, хто
говорить.
- Піднімати руку,
якщо хочеш щось сказати.
- Підтримувати
друзів посмішками та оплесками.
4. Щоденні новини
Вчитель: відгадайте загадку:
Кружляє ніжний білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдягає
лиска рукавички,
Співають весело
синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть?.. (Зима)
Вчитель: - Отже, яка зараз пора року?
- А скільки
місяців має зима?
- Назвіть їх.
- Зараз який місяць? (Число)
- А який
сьогодні день тижня?
- Давайте
пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?
- Скільки днів
ми працюємо? Відпочиваємо?
- Яка сьогодні
погода?
- Отже, зараз
зима, сьогодні _______________, ____ лютого, погода _________________. Нас
чекає загадкова подорож у зимовий ліс.
5. Обмін
інформацією
- Ми вже з’ясували, що зараз зима.
- А як люди
одягаються взимку?
- В які ігри можна гратися взимку?
- На чому можна кататися взимку?
- Вам
подобається зима?
Вчитель: Отже, сідайте зручненько, розслабтеся, закрийте
оченята і уявіть, що ми мандруємо до лісу чарівною стежиною. Тиша навкруги.
Лише вітер посвистує. Дерева стоять в снігу, ніби одягли шапки. Ось десь
тріснула гілочка. Де-не-де чути пташині голоси. Раптом зарипів сніжок. На ньому
з’явилися чиїсь сліди. І знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються
від вітру.
Вчитель: Ось ми і в чарівному зимовому лісі. А тепер відкрийте оченята.
- Ви знаєте, що
у лісі росте багато… Чого? (Дерев).
- А які дерева
взимку? Чому?
- Які дерева залишаються зеленими цілий рік? (Ялинка,
сосна, туя, смерека).
- Хто у лісі живе?
- Які птахи
залишаються в нас зимувати? (Горобець, сорока, ворона, дятел, синиця).
-А як називають
птахів, які в нас залишаються зимувати, одним словом? (Зимуючі).
- Як люди
допомагають птахам вижити взимку? (Годівнички).
- Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).
- Які тварини впадають в сплячку? (Ведмідь, їжак).
- Хто міняє на
зиму хутро? (Заєць).
- А якби їжачку
запропонували помінятися шубкою із зайчиком, він погодився б? Чому?
Вчитель: Я вам пропоную
трішки порозважатись та пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки і кажемо «Так», а, якщо не буває – хитаємо голівкою і кажемо «Ні».
- Вовк по лісі
ходить. (Так).
- Сонце світить
уночі. (Ні).
- Ведмідь в
барлозі взимку спить. (Так).
- Білочка гризе горішки. (Так).
- Квіти на
снігу ростуть. (Ні).
- Білка їсть смачну ковбаску. (Ні).
- Вовк на гілку
прилетів. (Ні).
- Хлопчик
поїхав на лижах збирати ягоди. (Ні).
- Наші діти
молодці? (Так).
Вчитель: Молодці, діти, ви були уважні, але щось ми
забарилися з вами у лісі. Час нам повертатися до школи
6. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були
молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
ТЕМА: ЖИВЕМО, РАДІЮЧИ
Мета: учити порівнювати різні настрої на основі індивідуальних особливостей
взаємовідносин першокласників; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності
учнів ; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій. Виховувати почуття
гармонії з навколишнім світом.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
1.
Привітання
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм
долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і
приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з
одним подарунками.
Діти:
Я хочу подарувати тобі щастя!
Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!
2. Щоденні
новини
Молодці, дітки, скажіть, яка зараз триває пора року?
Назвіть основні ознаки осені?(Сонечко менше гріє, ніж
улітку, від того стало прохолодніше і небо частіше вкривається сірими хмарами;
якщо іде дощ він уже не такий теплий, як улітку; починає жовтіти листячко на
деревах; дозрівають плоди, на городах люди збирають урожай; птахи готуються
відлітати в теплі краї, люди одягаються тепліше)
Як називається місяць?
Яким за порядком є місяць вересень у цій порі?
- Яку назву має сьогоднішній день?
- Який день
був учора? Як називається день завтрашній
3. Вправа
«Мій настрій»
- Зараз за допомогою стрічок різного кольору ми
визначимо, який настрій у наших першокласників.
Оберіть стрічечку з відповідним кольором вашого настрою і обґрунтуйте
свій вибір. (Діти вибирають стрічки і
пояснюють свій вибір)
4. Підсумок
Молодці, дітки, майже в усіх хороший настрій сьогодні. Я
зичу вам якомога частіше перебувати в гарному настрої та ділитися ним з іншими
людьми.
Живіть, радіючи кожному дню!
ТЕМА У КОЛІ ДОБРИХ
ДРУЗІВ
Мета: встановлювати настрій дітей
для сумлінного навчання; навчати самостійно мислити, ефективно спілкуватися,
отримувати задоволення від навчання; формувати вміння знаходити спільну мову з
іншими, товаришувати; виховувати повагу один до одного.
ХІД
РАНКОВОЇ ЗУТСРІЧІ
1.
Вітання
Вчитель: Любі діти! Я пропоную стати
всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих
друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються.
Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
(Учні вітають один одного по
колу, називаючи імена тих, до кого звертаються)
2. Щоденні новини
Визначення дати:
- число місяця:
- Відгадайте віршовані задачі,
додайте першу відповідь до другої і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.
Загадка 1.
На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду.
Троє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей.
(7+3=10)
Загадка 2.
Дві машини мав Петро,
П’ять приніс йому Дмитро,
Діти разом стали грати
І машинки рахувати.
Підкажіть, будь ласка, їм
Скільки всіх машинок?
(2+5=7)
- До десяти додати сім дорівнює
17. Сьогодні – 17 число.
- Назвіть число, яке передує
числу 17 (16).)
-Назвіть наступне після 17 число
(18).
- назва місяця:
- Яка зараз пора року?
(Осінь.)
- Назвіть осінні місяці
(Вересень, жовтень, листопад).
- Чому місяць листопад має
таку назву?
3. «Гілка загадок»
Вчитель: Осінь така мила! Осінь – щедра!
Коли я вранці йшла на роботу, подув холодний осінній вітерець, і мені під ноги
впала гілочка з дерева. Впізнайте, з якого дерева ці листочки? (Дубові).
Відгадайте загадки від дубочка
(загадки прикріплені на зворотньому боці листочків).
Загадки:
У
сірій шубці зимовій,
А влітку у рудій.
(Білка)
Хто в
зиму холодну
Ходить злий і голодний?
(Вовк)
4.
Особа дня:
- Сьогодні незвичайний день.
Сьогодні день народження Кирила Гребенюка.
а)
колективне привітання;
б)
«кошик побажань»;
в)
виконання пісні «День народження».
5. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …».
Вчитель:- А тепер, я пропоную
прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому
настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з
«кошика настрою»).
6.
Підсумок зустрічі:
- А зараз з хорошим настроєм ми
розпочнемо урок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий